2. 4. 2024
2 min.
Michaela Králová

Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami

Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami Kybernetická bezpečnost

Kybernetické útoky se staly běžnou realitou v moderním digitálním světě a firmy se stávají častými terči útoků. Společnosti investují do technologických řešení pro ochranu svých sítí a dat, bohužel ale podceňují důležitost prevence prostřednictvím vzdělávání svých zaměstnanců.

Zaměstnanci jsou často první linií obrany proti kybernetickým hrozbám a zároveň mohou být slabým článkem v bezpečnosti firmy. I proto se na ně útočníci opakovaně zaměřují, jako na snadný cíl pro získání přístupu k citlivým informacím nebo interním systémům organizace. Je proto klíčové, aby firmy investovaly nejen do technických bezpečnostních opatření, ale také do vzdělávání a osvěty svých zaměstnanců.

Pravidelné školení zaměstnanců o kybernetických hrozbách a základních bezpečnostních postupech je základem pro prevenci útoků. Zaměstnanci by měli být seznámeni s různými typy útoků, jako jsou phishing, malware, sociální inženýrství a měli by vědět, jak je rozpoznat a jak na ně reagovat. Důležité je také zdůraznit význam silných hesel, dvoufaktorové autentizace a dalších bezpečnostních postupů.

Simulace phishingových útoků mohou být užitečným nástrojem pro testování schopnosti zaměstnanců rozpoznat podezřelé zprávy a nácvik správného chování v případě potenciálního útoku. Kromě toho by měly být zaměstnancům poskytnuty informační materiály a příklady skutečných incidentů, aby lépe porozuměli hrozbám, kterým mohou čelit a věděli, jak se jim bránit.

Kybernetická bezpečnost by měla být součástí firemní kultury a interního prostředí, zaměstnanci by měli být aktivně zapojeni do ochrany informací, aby vnímali bezpečnost jako prioritu a hlásili veškeré potenciální bezpečnostní incidenty.

Doporučení pro zlepšení osvěty zaměstnanců v oblasti kybernetické bezpečnosti:

  1. Poskytujte pravidelná školení zaměstnancům o kybernetických hrozbách, seznamujte je s novými trendy a technikami útočníků.
  2. Zahrňte do školení reálné příklady kybernetických útoků a jejich následků.
  3. Provádějte simulace phishingových útoků pro testování schopností zaměstnanců.
  4. Sdělte zaměstnancům základní bezpečnostní pravidla (např. používání silných hesel, dvoufaktorové autentizace, atd…)
  5. Poskytněte zaměstnancům informační materiály a příklady všech možných incidentů.
  6. Vytvořte kulturu bezpečnosti, ve které jsou zaměstnanci motivováni k aktivnímu zapojení a k dodržování bezpečnostních postupů.
  7. Zajistěte podporu vedení firmy a jděte příkladem, ať zaměstnanci vidí bezpečnost jako prioritu.

Je důležité, aby firmy aktivně investovaly do osvěty a školení zaměstnanců v oblasti kybernetické bezpečnosti, a to nejenom kvůli ochraně svých dat a informací, ale také pro ochranu své reputace a budování důvěry svých klientů a partnerů. Mít proškolené a zodpovědné zaměstnance je klíčové pro celkovou kybernetickou bezpečnost firmy.

My v CDC Data vnímáme kybernetickou bezpečnost jako velmi důležitou součást našich služeb, proto se ji věnujeme dlouhodobě a své zaměstnance pravidelně certifikujeme. Neustále také pro naše zákazníky zdokonalujeme naši službu Safe & Secure, jejíž součástí je nejen školení zaměstnanců, ale také několik phisingových testů.

Kromě pravidelných školení dokážeme v rámci této služby definovat vaši zranitelnost, tedy idenfitikovat slabá místa na vaši IT infrastruktuře a odhalit možná rizika, která vám hrozí. V návaznosti na zjištěné nedostatky navrhneme efektivní opaření, která zajistí nápravu a poskytnou vám tak účinnou ochranu.

Mohlo by vás zajímat

Společnost M-Files dosáhla statusu Centaur

Společnost M-Files dosáhla statusu Centaur

29. 5. 2023

Společnost M-Files, globální lídr v oblasti správy informací, ve své tiskové zprávě ze dne 23.5.2023, oznámila dosažení milníku 100 milionů dolarů ročních opakovaných příjmů (ARR –…

Číst více
IFS jako jediná společnost označená ve zprávě Gartner® Peer Insights™ FSM 2024 za volbu zákazníků IFS jako nejlepší volba zákazníků v oboru FSM

IFS jako jediná společnost označená ve zprávě Gartner® Peer Insights™ FSM 2024 za volbu zákazníků

12. 8. 2024

Společnost IFS, přední poskytovatel podnikového cloudového softwaru a softwaru pro průmyslovou umělou inteligenci, byla ve zprávě Gartner Voice of the Customer Field Service Management 2024 označena…

Číst více
Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery Disaster recovery

Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery

2. 10. 2023

Firemní data jsou neocenitelným majetkem každé společnosti, protože slouží jako základ pro strategické rozhodování, umožňují lepší porozumění zákazníkům a personalizaci služeb, jsou klíčové pro inovace a zároveň…

Číst více
Kdy je vhodné zavést systém správy dokumentů?

Kdy je vhodné zavést systém správy dokumentů?

17. 4. 2023

Žijeme v digitální době a ať už chceme nebo ne, organizace se potýkají s rostoucím množstvím dokumentů, které potřebují spravovat. Typicky se jedná o dokumenty, jakými jsou: faktury, smlouvy,…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE