Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle
ZJISTIT VÍCEDalším členem našeho týmu, se kterým bychom vás rádi seznámili je Radek Poredský. Radek je spoluautorem našeho systému Helpdesk, hlavního komunikačního nástroje mezi námi a našimi zákazníky pro zadávání servisních požadavků. Více o jeho aktivitách se dozvíte v našem rozhovoru.
Radku, jak ses dostal k práci v CDC Data a jak dlouho jsi členem týmu?
Letos to bude 25 let. V CDC jsem od vzniku firmy, tedy od července 1997. V prosinci 1996 jsem se dozvěděl od známého, že firma CoNet v Mikulově hledá technika. Tak jsem přišel na pohovor a byl jsem přijat. V létě se pak z Mikulovské pobočky CoNet stala firma CDC Data. Na počátku nás bylo pět, ale s postupujícím časem se počet zaměstnanců navyšoval.
Prošel jsi za tu dobu nějakým profesním vývojem a jaká je tvá současná pracovní pozice?
V době, kdy jsem začínal jako technik, mi pomohl jiný technik, což byl v té době Luboš Strapina. Měl se mnou velkou trpělivost. Několik dalších let jsem v CDC dělal po technické stránce všechno. Od skládání počítačů, instalace serverů po správu sítě u zákazníků a zapojování kabeláží, svařování optiky. Od roku 2008 jsem byl vedoucím Outsourcingového projektu Epcos. Tento projekt mě nasměroval v roce 2012 do role vedoucího střediska Outsourcing, které bylo v té době největším střediskem v CDC. Vedoucím střediska jsem byl do roku 2019. Při sbližování s Altecem jsem byl panem majitelem požádán a pomoc při spojování těchto dvou firem a vedení interního IT.
Co tvá práce konkrétně obnáší a jaká je tvá každodenní rutina?
V současnosti se snažím pomáhat uživatelům s jejich problémy a požadavky na interní IT. V tomto úkolu mi pomáhá velká skupina dalších šikovných lidí z naší firmy. Externím zákazníkům pomáhám se správou jejich Citrix prostředí. Zároveň se věnuji úpravám v Helpdesku, aby vše fungovalo jak má a provádím interní školení.
Můžeš nějak jednoduše popsat, jak funguje náš Helpdesk?
Smyslem helpdesku od počátku bylo, aby uživatel zákazníka mohl jednoduše nahlásit svůj požadavek a ten mohl technik jednoduše za pomocí helpdesku řídit a vyřešit. Helpdesk požadavky eviduje a drží i historii změn, takže je v každém okamžiku zřetelné, v jakém stavu se daný požadavek nachází a kdo provedl jakou změnu, zároveň z něho provádíme report servisních úkonů.
Používá se Helpdesk i interně na požadavky zaměstnanců na technickou podporu?
Ano, je možné jej používat na interní požadavky. Pokud se jedná o nějaký dotaz nebo jednoduchý problém stačí mě kontaktovat na Skype nebo emailem. V ostatních případech by to měl být vždy helpdesk.
Setkáváš se při své práci s nějakými raritami či specialitami?
Nevím jestli to jsou rarity, ale zažil jsem například namotané optické vlákna na vrtačce, které kupodivu fungovali nebo například mrtvou myš v jehličkové tiskárně. Takových věcí bylo samozřejmě hodně.
Co tě na tvé práci baví a dokáže tě něco naopak rozčílit?
Nejvíce mě baví na mé práci, když komukoliv mohu pomoci s jeho problémem. Samozřejmě když z toho profituje firma a zákazník je spokojený.
IT obor jde neustále kupředu, daří se ti být neustále v obraze? Máš nějaký recept jak neztratit krok?
Člověk to musí mít i jako koníček, potom ho to samo žene za poznáním nového.
Svěříš se i se soukromou částí svého života? Čemu se např. věnuješ ve volném čase, jak rád relaxuješ?
Od svých devíti let jsem hrál fotbal a i teď když už fotbal nehraji, trávím hodně času na fotbalovém hřišti jako asistent trenéra. Dalším koníčkem je zahrada s vinohradem a s tím spojené práce jako je výroba vína. Ročně vyrobíme asi 500l vína pro prodej a vlastní spotřebu. Velkou část volného času se snažím věnovat rodině.