28. 2. 2022
3 min.
Jiří Prokeš

Tým CDC Data se představuje/7. díl – Radek Poredský

Tým CDC Data se představuje/7. díl – Radek Poredský

Dalším členem našeho týmu, se kterým bychom vás rádi seznámili je Radek Poredský. Radek je spoluautorem našeho systému Helpdesk, hlavního komunikačního nástroje mezi námi a našimi zákazníky pro zadávání servisních požadavků. Více o jeho aktivitách se dozvíte v našem rozhovoru.

Radku, jak ses dostal k práci v CDC Data a jak dlouho jsi členem týmu?

Letos to bude 25 let. V CDC jsem od vzniku firmy, tedy od července 1997. V prosinci 1996 jsem se dozvěděl od známého, že firma CoNet v Mikulově hledá technika. Tak jsem přišel na pohovor a byl jsem přijat. V létě se pak z Mikulovské pobočky CoNet stala firma CDC Data. Na počátku nás bylo pět, ale s postupujícím časem se počet zaměstnanců navyšoval.

Prošel jsi za tu dobu nějakým profesním vývojem a jaká je tvá současná pracovní pozice?

V době, kdy jsem začínal jako technik, mi pomohl jiný technik, což byl v té době Luboš Strapina. Měl se mnou velkou trpělivost. Několik dalších let jsem v CDC dělal po technické stránce všechno. Od skládání počítačů, instalace serverů po správu sítě u zákazníků a zapojování kabeláží, svařování optiky. Od roku 2008 jsem byl vedoucím Outsourcingového projektu Epcos. Tento projekt mě nasměroval v roce 2012 do role vedoucího střediska Outsourcing, které bylo v té době největším střediskem v CDC. Vedoucím střediska jsem byl do roku 2019. Při sbližování s Altecem jsem byl panem majitelem požádán a pomoc při spojování těchto dvou firem a vedení interního IT.

Co tvá práce konkrétně obnáší a jaká je tvá každodenní rutina?

V současnosti se snažím pomáhat uživatelům s jejich problémy a požadavky na interní IT. V tomto úkolu mi pomáhá velká skupina dalších šikovných lidí z naší firmy. Externím zákazníkům pomáhám se správou jejich Citrix prostředí. Zároveň se věnuji úpravám v Helpdesku, aby vše fungovalo jak má a provádím interní školení.

Můžeš nějak jednoduše popsat, jak funguje náš Helpdesk?

Smyslem helpdesku od počátku bylo, aby uživatel zákazníka mohl jednoduše nahlásit svůj požadavek a ten mohl technik jednoduše za pomocí helpdesku řídit a vyřešit. Helpdesk požadavky eviduje a drží i historii změn, takže je v každém okamžiku zřetelné, v jakém stavu se daný požadavek nachází a kdo provedl jakou změnu, zároveň z něho provádíme report servisních úkonů.

Používá se Helpdesk i interně na požadavky zaměstnanců na technickou podporu?

Ano, je možné jej používat na interní požadavky. Pokud se jedná o nějaký dotaz nebo jednoduchý problém stačí mě kontaktovat na Skype nebo emailem. V ostatních případech by to měl být vždy helpdesk.

Setkáváš se při své práci s nějakými raritami či specialitami?

Nevím jestli to jsou rarity, ale zažil jsem například namotané optické vlákna na vrtačce, které kupodivu fungovali nebo například mrtvou myš v jehličkové tiskárně. Takových věcí bylo samozřejmě hodně.

Co tě na tvé práci baví a dokáže tě něco naopak rozčílit?

Nejvíce mě baví na mé práci, když komukoliv mohu pomoci s jeho problémem. Samozřejmě když z toho profituje firma a zákazník je spokojený.

IT obor jde neustále kupředu, daří se ti být neustále v obraze? Máš nějaký recept jak neztratit krok?

Člověk to musí mít i jako koníček, potom ho to samo žene za poznáním nového.

Svěříš se i se soukromou částí svého života? Čemu se např. věnuješ ve volném čase, jak rád relaxuješ?

Od svých devíti let jsem hrál fotbal a i teď když už fotbal nehraji, trávím hodně času na fotbalovém hřišti jako asistent trenéra. Dalším koníčkem je zahrada s vinohradem a s tím spojené práce jako je výroba vína. Ročně vyrobíme asi 500l vína pro prodej a vlastní spotřebu. Velkou část volného času se snažím věnovat rodině.

Mohlo by vás zajímat

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

2. 5. 2023

Úskalí a potíže, se kterými se interní komunikace potýká V dnešním digitálním světě, kdy zaměstnanci často pracují z domova nebo na různých místech, je efektivní interní komunikace a týmová spolupráce…

Číst více
Kdo nám věří/13. část TOS KUŘIM

Kdo nám věří/13. část TOS KUŘIM

3. 7. 2023

V dalším díle našeho seriálu referencí zavítáme do společnosti TOS KUŘIM, která již třetím rokem používá ERP systém IFS pro řízení svých firemních procesů, které…

Číst více
Dokončené projekty střediska IFS Applications

Dokončené projekty střediska IFS Applications

10. 3. 2021

V letošním roce došlo k úspěšnému dokončení upgrade systému IFS Applications na verzi 10 z verze 7.5 ve společnostech VIADRUS a.s. a MS UTILITIES & SERVICES a.s. Společnost VIADRUS a.s. patří k předním českým výrobcům…

Číst více
Prevence vnitřních porušení bezpečnosti

Prevence vnitřních porušení bezpečnosti

3. 1. 2022

Pokud pomyslíme na téma úniků dat, hned se nám vybaví ohavní hackeři, kteří se nachází ve špinavých sklepech a jsou vzdáleni přes půlku světa. Zatímco některé…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE