11. 10. 2021
4 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

Středisko dokumentových služeb a tiskáren má v CDC již řadu let na starost Ing. Michael Vojtek. Co se v jeho středisku dennodenně odehrává, jaké má vzpomínky na své začátky a vize do budoucna, to vše a ještě mnohem víc se dozvíte v našem rozhovoru.

  • Michale, jak dlouho pracuješ v CDC Data a co tě k nám do firmy přivedlo?

V CDC Data pracuji od roku 1998, což je více než 20 let na jednom místě. V té době jsem hledal větší prostor pro realizací svých vizí a také nemalou roli sehrála nabídka tehdejších majitelů CDC Data na vytvoření samostatné divize.

  • Jaké byly tvé začátky a co všechno se od té doby změnilo?

Když si vzpomenu na naše začátky, tak ani nemohu uvěřit, jaké jsme měli tehdy podmínky k práci. Během těch 23 let se změnilo snad úplně všechno. Mravenčí pílí jsme se každý rok posunovali k vysněnému cíli.

  • Na co konkrétně se nyní zaměřuje tvé středisko, jaké služby zákazníkům umíme poskytnout a v čem je naše přidaná hodnota?

Jednoduše řečeno naše motto je „Staráme se o vaše dokumenty“. V současné době se soustředíme na transformaci původního střediska, jehož hlavní náplní byly dodávky tiskáren a tisková řešení, na středisko Dokumentová řešení. Snažíme se poradit zákazníkovi jak efektivně dokumenty vytěžovat,  vytvářet, řídit jejich životní cyklus a jak dokumenty efektivně spravovat.

Naše největší přidaná hodnota je v tom, že se nesnažíme zákazníkovi vnutit nějaká prefabrikovaná řešení, ale vždy se snažíme zákazníka pochopit, zjistit jak funguje a poradit mu co nejjednodušší a nejefektivnější  řešení. Z tohoto pohledu si vybíráme i naše partnery a dodavatele, kteří nám poskytují silné zázemí a podporu. Mohu jmenovat např. Konica Minolta, M-Files, Zebra a další.

  • Popíšeš ve zkratce, jak funguje náš zákaznický servis?

Na zákaznickém servisu jsme dlouho pracovali a jsme rádi, že to je jedna z věcí, které si na nás zákazníci cení. Snažíme se, aby provoz našich služeb byl co nejvíce plynulý a bez výpadků. Drtivou většinu zákaznických požadavků řešíme on-site.

Klíčové pro fungování našeho zákaznického servisu jsou tři složky:

  1. Vzdálený monitoring našich zařízení – Umožňuje nám na dálku monitorovat stav zařízení a tím předcházet výpadkům z důvodů poruch nebo nedostatku provozních náplní.
  2. Dispečink a helpdesk – Požadavky zákazníka jsou vždy převzaty včas a jsou okamžitě řešeny, navíc má zákazník vždy přehled, v jakém stavu se požadavek nachází.
  3. Logistika provozního materiálu – Díky dostatečným skladovým zásobám jsme schopni dodat náhradní díly kamkoli v České republice do druhého dne
  • Jaký je tvůj běžný pracovní den? Řešíš dennodenně ty stejné věci, nebo je každý den jiný?

Má práce je velmi pestrá, protože se snažím být v kontaktu se všemi složkami celého procesu poskytování služeb. Od návrhu řešení až po samotnou realizaci či poskytování služeb. Ne, že bych všechno dělal sám, ale snažím se mít přehled o celém procesu a přemýšlet, co bychom mohli vylepšit, změnit nebo přidat, aby byl zákazník ještě více spokojený. A spokojený zákazník se na nás opakovaně obrací, což znamená vyšší příjmy, které můžeme investovat nejen do technologií, ale také do lidí.

  • Setkáváš se s nějakými výjimečnými/nestandardními požadavky ze strany zákazníků?

Tak určitě. Zrovna teď stojíme před jednou velkou výzvou, jedná se o projekt Digitalizace jedné velké společnosti. Ale vždy se snažíme se zákazníkem probrat, zda neexistují nějaká jiná, jednodušší řešení.

  • Utkvěla ti v paměti nějaká speciální zakázka, kterou jsme v minulosti realizovali?

Určitě se jedná o zakázky, které nás vždy posunuly o úroveň výše. Jedna z prvních velkých byla pro lékárenský velkoobchod Alliance Healthcare. Díky tomu, že jsme, na rozdíl od konkurence, byli schopni  na začátku investovat více času do pochopení zákazníka a pilotního provozu, podařilo se nám získat klienta, se kterým spolupracujeme už více než 17 let. Navíc to byla logisticky velmi náročná akce, instalace celkem 30 velkokapacitních tiskáren probíhala na 6 velkoskladech po celé ČR. Ročně na našich zařízeních vytisknou více než 20.000.000 stran.

  • Co tě na tvé práci těší a co je pro tebe naopak méně oblíbené?

Jednoznačně spokojenost zákazníka. Když zákazník zavolá a začne větou, „Já jsem s vámi velmi spokojen a chtěl bych objednat další služby“, nebo řekne „Mně se s vámi velmi dobře spolupracuje, dokázali byste realizovat tento projekt?“, tak to je opravdu velká odměna. Samozřejmě hned po výplatě 😊.

To, co je trochu nepříjemné, je když zákazník neví přesně, co chce. To se potom člověk dostává do ne úplně komfortní situace. Ale i to je součást naší práce a musíme na to být připraveni. Díkybohu se to stává velmi výjimečně.

  • Připravuješ v rámci svého střediska nějaké novinky, na které se zákazníci mohou těšit?

Ano, připravujeme a již jsme absolvovali nějaké úvodní webináře. V dnešní době nabývá dokument v elektronické podobě čím dál větší význam. S tím souvisí také elektronické podepisování dokumentů. Před několika měsíci jsme zahájili spolupráci s tuzemskou společností SIGNI, která se na elektronické podepisování dokumentů specializuje. Pomohli jsme vyvinout také speciální konektor pro document management systém M-FILES, jehož jsme partnerem a distributorem pro ČR a SR.

Další aktivitou, na kterou se aktuálně soustředíme je automatizované vytěžování dat z dokumentů jako jsou faktury, smlouvy a další. Zde již delší dobu spolupracujeme se společností DOCU-X.

  • Prozradíš mi i něco z tvého soukromí? Jaké jsou tvé koníčky či záliby pro volný čas?

Volný čas je velmi cenný. Jsem ženatý a mám dvě děti, dcery. Dokonce jsem již 3 roky dědečkem. Jinak jsem celoživotní sportovec, hrál jsem závodně tenis, a před deseti lety jsem k tomu přidal i golf. Rád trávím čas v přírodě a poslední dobou mě chytlo i kolo. Dobré společnosti a sklence vína se nevyhýbám.

Mohlo by vás zajímat

Nenechte si zastavit svůj business kyberútokem – řešení se jmenuje Safe and Secure

Nenechte si zastavit svůj business kyberútokem – řešení se jmenuje Safe and Secure

6. 2. 2023

Kybernetické hrozby stále rostou a na útoky hackerů doplatilo již velké množství organizací, často s fatálními následky. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) opakovaně upozorňuje na…

Číst více
Proč je firemní kultura v IT klíčová a jak ji v CDC Data budujeme? Firemní kultura v CDC Data

Proč je firemní kultura v IT klíčová a jak ji v CDC Data budujeme?

26. 8. 2024

V dnešní době, kdy je procento nezaměstnanosti na velmi nízké úrovni a drží se pod hranicí 4 % již několik let za sebou, považujeme péči o firemní kulturu za…

Číst více
Nový intranet v CDC Data

Nový intranet v CDC Data

30. 8. 2021

Na jaře roku 2021 jsme v CDC Data zavedli nový multiplatformní nástroj Intrexx od německé společnosti United Planet GmbH, který nabízí vytváření aplikací, firemních extranetů a intranetů.…

Číst více
Kdo nám věří/1.část TOSHULIN a.s. Upgrade ERP systému IFS

Kdo nám věří/1.část TOSHULIN a.s.

15. 11. 2021

Zahajujeme seriál našich referencí o zákaznících, kteří nám důvěřují. Jako první představíme společnost TOSHULIN a.s., která je naším zákazníkem už téměř 20 let a díky ERP systému…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE