13. 6. 2022
4 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/11. díl – Jaroslav Vlášek

Tým CDC Data se představuje/11. díl – Jaroslav Vlášek

Account manažerem střediska IFS a čerstvým vítězem ankety „Zaměstnanec roku“ je Jaroslav Vlášek. Abychom vám ho blíže představili, položili jsme mu několik otázek. V jeho odpovědích se můžete dočíst např. to, jak se do CDC týmu dostal, co konkrétně obnáší jeho práce, co ho na ní baví, ale také čemu se věnuje ve svém volném čase.

Jardo, ještě jednou gratulujeme k ocenění nejlepšího zaměstnance. Víš, čím sis zasloužil, že vedení zvolilo právě tebe?

V minulém roce jsem se kariérně posunul z pozice presales konzultanta na pozici key account manažer pro IFS zákazníky a vynaložil jsem nemalé úsilí pro to, abych se v této nové roli osvědčil. Jsem rád, že se tato časová investice vyplatila a byl jsem za ni odměněn důležitým vyznamenáním, jakým titul zaměstnanec roku bezesporu je.

Jak dlouho a na jaké pozici v CDC pracuješ?

Do společnosti CDC DATA s.r.o., tehdy ještě ALTEC a.s., jsem nastoupil v roce 2008 na pozici konzultant helpdesku a vykonával jsem ji do roku 2011. Poté, co jsem již nabyl znalosti i zkušenosti s IFS Applications, jsem byl povýšen na místo implementační konzultant, kde jsem působil do roku 2019. V této pozici jsem pracoval na více než patnácti implementačních nebo upgradových projektech. Během této doby jsem se toho o IFS Aplikacích naučil nejvíce. Poté následovalo povýšení do pozice konzultant presales v roce 2019 a na závěr jsem zakotvil na pozici key account manager pro IFS zákazníky.

Vzpomeneš si ještě, jaké byly tvé úplné začátky?

Po pozici kontrolora jakosti ve strojírenské společnosti, kde jsem před nastoupením do CDC DATA pracoval, to byla velká změna a zároveň velká výzva. Se zapracováním mi velmi pomohl kolega Milan Hartman, který mě naučil v oblasti výroby a TPV vše, co dnes umím. Tímto bych chtěl právě tomuto kolegovi poděkovat! Poté se nabalovaly další zkušenosti s funkcionalitou IFS Aplikací, např. softwarové napojení IFS a regálového systému Kardex, MES systém Strojban ve Strojmetalu, který byl vytvořen na míru právě pro tohoto velice důležitého zákazníka.

Co je tvoje hlavní pracovní náplň? Čemu konkrétně věnuješ nejvíce času?

Komunikace s IFS zákazníky a hledání ideálního řešení spolu s konzultanty a projektovými manažery k naplnění zákaznických potřeb. Stále se také věnuji odborným průřezovým konzultacím, případně se zaměřením na TPV, řízení kvality, audit, DMS. Nemalou částí mé práce je taktéž příprava supportních, licenčních a upgradových smluv pro stávající, ale i nové zákazníky. V neposlední řadě zpracovávám v podstatě na denní bázi nabídky služeb CDC DATA s.r.o., prodeje nebo pronájmu licencí, HW.

Říkáš, že hodně komunikuješ se zákazníky, jakou formou jste nejvíce v kontaktu?

Máme zákazníky po celé ČR, takže jsme v kontaktu jak po telefonu, tak po emailech a v poslední době, hlavně kvůli covidu, se stal hojně používaným komunikačním nástrojem MS Teams, kde se můžeme nejen slyšet a vidět, ale můžeme si např. sdílet obrazovky či prezentace.

Přes všechny tyto možnosti se zákazníky nejraději komunikuji osobně, protože takový kontakt je podle mě nenahraditelný. I když cesta za některými zákazníky mi zabere několik hodin, dám vždy přednost osobní schůzce před telekonferencí.

Jak bys popsal svůj běžný pracovní den?

Řekl bych, že nemám běžný pracovní den. Moje pracovní náplň se odvíjí od přání a potřeb zákazníků. Někdy strávím den administrativní činností v kanceláři, jindy jsem celý den na cestách za zákazníky.

Diskutuješ se zákazníky nad jejich požadavky? Daří se ti jim vysvětlit, že vhodné řešení je pro ně jiné, než jaké si vysnili?

Díky odborným zkušenostem z pozice konzultanta si diskuzi se zákazníky nad jejich požadavky mohu dovolit, protože systém velice dobře znám. V minulosti jsem se již setkal s velkým množstvím zákaznických požadavků a představ, jak to či ono řešení má být technicky zajištěno. Pro technickou i procesní analýzu si téměř vždy přiberu zkušené kolegy, kteří jsou pro danou oblast specialisty. Osvědčilo se nám přinést zákazníkovi na první jednání vždy alespoň koncept řešení. Vždy je lepší diskutovat i nad hrubým konceptem, než nad prázdným kusem papíru.

Jaké jsou tři věci, bez kterých se v práci neobejdeš?

Nepotřebuji tři, stačí mi pouze jedna. A to je káva.

Co tě na tvé práci baví nejvíce?

Baví mě různorodost, flexibilní pracovní doba, kontakt se zákazníky a přístup k novým technologiím. Z každého úspěšného projektu mám obrovskou radost, která  mě namotivuje k práci na nových zákaznických řešeních.

Utkvěla ti v paměti nějaká významná nebo speciální zakázka, která by stála za zmínku?

Jednoznačně implementace IFS ve Strojmetalu a následný vývoj MES systému Strojban. To byl nejrozsáhlejší a nejkomplexnější projekt, na kterém jsem pracoval. Zde jsme šli s kolegou Alešem Vanclem ve šlépějích zakladatelů IFS. Při vývoji a spuštění systému jsme potřebovali být zákazníkovi na blízku, a proto jsme při go live na první lince spali v zasedací místnosti na zemi ve spacáku a na noční směně jsme se střídali v dohledu nad systémem.

A co nějaká vtipná historka ze zákulisí?

Nějaká by se asi našla😄 např. přestože běžně najezdím i přes 30tis km za rok a jen ve společnosti Strojmetal Aluminium Forging jsem byl více než 150 x, tak po 151. se mi podařilo při cestě k nim zabloudit.

Asi tě napadne, proč nepoužívám navigaci viď? Pravda je taková, že používám, ale ztratím se i s ní…

Svěříš se nám i s něčím ze svého soukromí? Co tě baví? Čemu se věnuješ ve volném čase? Jak relaxuješ?

Vzhledem k tomu, že se mi za posledních 7 let narodily 4 děti, moc volného času mi nezbývá. Věnuji se primárně jim a jejich výchově, někdy by se to dalo nazvat spíše snahou o přežití. Pokud mi i přesto nějaký volný čas zbyde, rád se projedu na motorce nebo elektrokole. V blízké budoucnosti bych se chtěl vrátit k powerliftingu, kterému jsem se dříve aktivně věnoval.

Mohlo by vás zajímat

Dobrý kolektiv je nade všechny benefity

Dobrý kolektiv je nade všechny benefity

12. 6. 2023

V dnešní době je stabilita a loajalita zaměstnanců v podnikovém prostředí spíš vzácným jevem než běžnou praxí. Průměrná doba setrvání zaměstnance u jednoho zaměstnavatele bývá závislá na moha…

Číst více
Phishing – kybernetický útok, který doslova číhá na každém kroku

Phishing – kybernetický útok, který doslova číhá na každém kroku

22. 5. 2023

Phishing je v současné době celosvětově nejčetnějším kybernetickým útokem a to z toho důvodu, že je jednoduchý na provedení a bohužel ve velkém procentu i účinný. Jeho pojmenování pochází z anglického…

Číst více
UPS systémy od CyberPower nově v našem portfoliu

UPS systémy od CyberPower nově v našem portfoliu

17. 7. 2023

Naše portfolio IT služeb neustále rozšiřujeme, abychom dokázali pokrýt veškeré potřeby zákazníků. Nově jsme do naší nabídky produktů a služeb zařadili řešení pro zálohování napájení, tzv. UPS…

Číst více
IFS jako jediná společnost označená ve zprávě Gartner® Peer Insights™ FSM 2024 za volbu zákazníků IFS jako nejlepší volba zákazníků v oboru FSM

IFS jako jediná společnost označená ve zprávě Gartner® Peer Insights™ FSM 2024 za volbu zákazníků

12. 8. 2024

Společnost IFS, přední poskytovatel podnikového cloudového softwaru a softwaru pro průmyslovou umělou inteligenci, byla ve zprávě Gartner Voice of the Customer Field Service Management 2024 označena…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE