13. 9. 2021
2 min.
Michaela Králová

Transformace krizového managementu

Transformace krizového managementu

Krizoví manažeři čelí v současných dobách díky probíhající pandemii své největší výzvě. Zvětšují se regulační tlaky, komplikují se procesy související se správou vzdálených pracovníků a zároveň rostou objemy dat, které nebyly dosud patrné. Ve všech odvětvích je radikální transformace nutná k řešení rostoucích vnitřních a vnějších výzev. Je potřeba kreativních řešení, která nabízejí agilitu, posilují růst a ziskovost a zároveň umožňují komplexní přístup k řešení rizikových situací.

K řešení všech výzev potřebují krizoví manažeři jasné informace, kvalitní data a především 360 stupňový pohled. Kromě toho hledají analytiku a poznatky z dat na podporu rozhodovacích procesů.

Identifikace obvykle zahrnuje:

  • výčet zdrojů rizik pro podnikání
  • definici konkrétních rizik a problémů
  • identifikaci a vytvoření rámce pracovního rizika
  • analýzu a popis jednotlivých kroků rizikového řízení
  • identifikaci reakce na hrozby a příležitosti
  • identitu a vytvoření toku procesů či informací
  • vytvoření dokumentace rizik a problémů
  • získání plné a nepřetržité podpory od vrcholového managementu společnosti

Není neobvyklé, že identifikace představuje řadu dalších výzev, zejména kvůli množství informací dostupných v celé organizaci. V mnoha případech jsou kritické informace umístěny v neintegrovaných úložištích. Starší systémy, soubory na místních sdílených discích a nechráněné „stínové“ systémy, jako jsou tabulky nebo databáze.

Digitální transformace umožňuje, aby správa krizového řízení byla chytřejší, agilnější a strategičtější

Polovina všech organizací nebyla připravena na pandemii COVID-19 s aktualizovanými plány krizového řízení. Mnoho organizací uznává, že pandemie nebo podobná událost s rizikem globální krize nebyla na seznamu potenciálních hrozeb. Mnozí uznali, že data byla umístěna ve více zdrojích a bylo nutné je ručně stáhnout, což mělo neblahé následky.

Prvním krokem při transformaci rizikové funkce je určit, kde se zlepšit. Kde lze najít vylepšení. Jaké mezery v současných kritických procesech se objevily během pandemické krize? Pandemie poskytla odborníkům na rizika kritický a skutečný pohled na to, jak si současné procesy vedly v kritických situacích.

Cesta vpřed

Rozvíjející se digitální technologie poskytují obrovské výhody a podporu manažerům. Od integrace přes rozhraní API (Application Programming Interface), až po komplexní využití strukturovaných i nestrukturovaných metadat, což umožňuje inteligentnímu vyhledávání extrahovat plnou hodnotu z uchovávaných dat.

Rozvoj 360 stupňového pohledu na rizika, jejich vzájemný vztah a potenciální dopad na organizaci je zásadní pro budování odolnosti. Konsolidace do plně prohledávatelného prostředí, umožňující krizovým manažerům a dalším zúčastněným stranám bezpečně analyzovat data, sdílet informace a spolupracovat na obchodní expozici. 

Použití vhodných nástrojů

Frekvence a závažnost rušivých rizikových událostí nepochybně stoupá. Rizikové týmy musí mít schopnost plánovat, spouštět scénáře a efektivně reagovat na budoucí události, bezpečně a s vědomím, že data, která používají nebo poskytují, jsou co nejvíce faktická a téměř v reálném čase.

Využívání systému M-Files k bezpečnému sdílení dat nabízí vynikající přístup a zajištění toho, že jsou správné informace dostupné ve správný čas.  Mají výhodu umožnění interní i externí spolupráce, spolu s aktualizacemi informací, výměnou v reálném čase a sdílením znalostí.

Digitální transformace řízení rizik vylepšuje tradiční obchodní model a transformuje jej do sladěného, ​​kolaborativního a propojeného digitálního prostředí. Přijetím správných procesů, postupů a použitím nejvhodnějších nástrojů se schopnost sebevědomého vedení organizace krizí výrazně mění ve prospěch odborníka na rizika.

zdroj: https://resources.m-files.com/blog/risk-management-transformation

Mohlo by vás zajímat

Společnost ZAT úspěšně realizovala upgrade svého ERP systému IFS Úspěšný upgrade IFS Cloud ve společnosti ZAT

Společnost ZAT úspěšně realizovala upgrade svého ERP systému IFS

1. 7. 2024

Společnost ZAT, přední světový dodavatel automatizace průmyslových procesů, úspěšně provedla modernizaci svého ERP systému na nejnovější verzi IFS Cloud. Upgrade ERP systému byl třetí významnou…

Číst více
Předpovědi IFS a významné trendy pro rok 2024 v oblasti služeb podporovaných umělou inteligencí Trendy služeb založených na umělé inteligenci v roce 2024

Předpovědi IFS a významné trendy pro rok 2024 v oblasti služeb podporovaných umělou inteligencí

12. 2. 2024

Vzhledem k tomu, že umělá inteligence (AI) a strojové učení pronikají do stále většího počtu operací a procesů napříč odvětvím služeb, Mark Brewer, viceprezident pro odvětví služeb ve…

Číst více
Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek Více zakázek díky chytrému DMS

Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek

19. 2. 2024

Firmy poskytující profesionální služby od účetních přes finanční služby až po poradce si velice dobře uvědomují, že získávání nových klientů (a udržení těch stávajících) je pro ně…

Číst více
Udržitelnost ve světě tiskových služeb Udržitelnost ve světě tiskových služeb

Udržitelnost ve světě tiskových služeb

26. 2. 2024

Udržitelnost se stává v současné době ve světě byznysu stále důležitějším tématem. Firmy se stále častěji zamýšlejí nad tím, jak mohou snížit svůj ekologický otisk a přispět…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE