11. 3. 2024
2 min.
Michaela Králová

Zálohování a obnova dat po havárii aneb klíčové aspekty pro zajištění kontinuity podnikání

Zálohování a obnova dat po havárii aneb klíčové aspekty pro zajištění kontinuity podnikání Důležitost RTO a RPO při zálohování a obnově dat po havárii

V dnešní digitální době se zálohování a obnova dat po haváriích staly nezbytnou součástí každé firemní IT strategie. Bezpečnost dat a schopnost rychle obnovit operace po neočekávaných událostech jsou základními pilíři pro udržení kontinuity podnikání. V tomto kontextu hrají klíčovou roli dva pojmy: RTO (Recovery Time Objective) a RPO (Recovery Point Objective).

Co jsou RTO a RPO?

RTO, nebo cílová doba obnovy, je maximální doba, po kterou může být podnikový systém mimo provoz po havárii, než začnou vznikat významné ztráty nebo škody. Tato metrika je klíčová pro určení požadované rychlosti obnovy systémů a aplikací.

RPO, neboli cílový bod obnovy, udává maximální tolerovanou míru ztráty dat v čase, což v praxi znamená, jak často by data měla být zálohována. Tato hodnota je rozhodující pro stanovení frekvence zálohování dat, aby byla zajištěna jejich aktuálnost a minimalizována potenciální ztráta.

Důležitost definování RTO a RPO

Stanovení RTO a RPO je zásadním krokem v procesu plánování obnovy po haváriích a zálohování. Pomáhá organizacím identifikovat a priorizovat klíčové systémy a data, které jsou nezbytné pro rychlou obnovu operací. Tím je zajištěno, že zdroje jsou alokovány efektivně a že podnik může pokračovat v činnosti i v případě nepředvídaných událostí. U obou hodnot je žádoucí, aby byly co nejnižší.

Jak správně definovat RTO a RPO

Definování RTO a RPO vyžaduje důkladné pochopení podnikových procesů, hodnoty dat pro podnik a možných dopadů jejich ztráty nebo nedostupnosti. Je velmi důležité provést analýzu případného dopadu na podnikání, aby byly tyto metriky nastaveny realisticky a v souladu s potřebami a kapacitami organizace. Tento proces zahrnuje:

  1. Identifikaci klíčových procesů a systémů potřebných pro jejich provoz.
  2. Hodnocení potenciálního dopadu výpadku nebo ztráty dat na podnikání.
  3. Stanovení přijatelné doby obnovy a frekvence zálohování.

Pomoc od odborníků

V procesu zajištění efektivního zálohování a obnovy po haváriích může být cenným partnerem specializovaná firma, jako je např. CDC Data. Můžeme poskytnout odborné znalosti a technologie potřebné k zajištění spolehlivého zálohování dat a rychlé obnovy systémů. Můžete se spolehnout na to, že vaše zálohovací a obnovovací strategie budou nejen efektivní, ale i plně integrované do celkové firemní IT strategie. Konkrétně můžeme pomoci s:

  • Analýzou požadavků na zálohování a obnovu.
  • Navržením a implementací efektivní strategie zálohování.
  • Testováním plánu obnovy po havárii, aby bylo zajištěno, že cíle RTO a RPO jsou splněny.
  • Poskytováním monitorování a správy zálohovacích a obnovovacích procesů.

Závěr

Zálohování a obnova po haváriích jsou nezbytné pro zajištění kontinuity podnikání v dnešní nejisté digitální době. Klíčové metriky RTO a RPO umožňují organizacím plánovat a připravit se na potenciální výpadky a ztráty dat s jasně definovanými cíli. Veškeré postupy jsou směřovány k tomu, aby škody v případě jakékoliv havárie byly co nejmenší a významně neohrozily chod podniku.

Mohlo by vás zajímat

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

5. 9. 2022

V rychle se rozvíjejícím prostředí a pod velkým tlakem soutěže Formule 1™, jsou přesnost, rychlost a organizace to klíčové. Team Aston Martin Cognizant F1™ s více než 500…

Číst více
Slavíme desetileté výročí s M-Files

Slavíme desetileté výročí s M-Files

21. 8. 2020

V červenci 2020 je tomu přesně deset let, co jsme navázali partnerství se společností M-Files a započali distribuci tohoto DMS systému v Čechách a na Slovensku. Toto výročí nás přimělo k malému…

Číst více
Kdo nám věří/11. část BONATRANS

Kdo nám věří/11. část BONATRANS

21. 11. 2022

Další naší významnou referencí je společnost BONATRANS, která pracuje s námi dodaným systémem IFS již téměř 20 let. Přečtěte si, jak systém IFS umožnil společnosti zajistit…

Číst více
Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

28. 11. 2022

Společnost IFS byla již po sedmé za sebou jmenována lídrem v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management. Ve zprávě za rok 2022 se IFS umístila na nejvyšší…

Číst více

Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle

ZJISTIT VÍCE