Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle
ZJISTIT VÍCEObchodním ředitelem a vedoucím našeho oddělení obchodu a marketingu je Jiří Prokeš. U CDC Data působí téměř od samotného založení společnosti v roce 1997, má tedy bohatou praxi a cenné zkušenosti jak s vedením celého oddělení, tak s obchodem a péčí o zákazníka, proto jsme se vám ho rozhodli blíže představit a můžete díky tomu i nahlédnout do zákulisí naší společnosti.
- Jirko, jak ses před těmi 24 lety dostal do CDC Data a jak vzpomínáš na své začátky?
CDC Data mi zřejmě byla předurčena osudem již v době studií na škole, která byla zaměřena na marketing a management. V rámci školní praxe jsem navštěvoval předchůdce naší společnosti (spol. CoNet), kde jsem se seznámil s pozdějšími majiteli CDC Data v čele s Lubošem Strapinou. Ihned po škole mé kroky tedy logicky směřovaly právě sem. Začátky na pozici prodejce strukturovaných kabeláží a později vedoucího maloobchodu, který naše firma provozovala v Mikulově, mě utvrdily v tom, že je to práce, která mě bude naplňovat a již v této době jsem si vybudoval téměř rodinný vztah k firmě, který ve mně přetrvává doposud.
- Jaká je tvoje hlavní náplň práce a co je podle tebe nejdůležitější pro dobrý chod celého obchodního oddělení?
Pokud chcete dosáhnout nejlepších výsledků, základem je vždy kolektiv kvalitních spolupracovníků, zodpovědný a proaktivní přístup v kombinaci s trochou logického myšlení. Když se vám podaří tato pozitiva přenést k zákazníkovi a zároveň nebýt jen dodavatelem, ale parťákem, ve kterého má zákazník důvěru, je obchod vlastně jednoduchá disciplína. Neméně důležité je myslet i na to, že spokojené musí být vždy obě strany, tedy hrát fair-play.
- Jaké je současné postavení CDC Data na trhu a proč by si měl zákazník vybrat právě naši společnost?
Dnes patříme k největším ICT a ERP dodavatelům na trhu. Velikost ovšem není vše. Stále cítím atmosféru rodinné firmy, což přináší možnosti dělat věci pružně, flexibilně a vytvářet zákazníkům řešení na míru. Benefitem je velmi silné personální a technické zázemí a velký důraz na kvalitu poskytovaných služeb. Věřím, že léty prověřené a pilované procesy, důkladný výběr nabízených technologií, odvaha k inovacím a individuální přístup, nás odlišují od konkurence. Nejsme pouze poskytovatel služeb, jsme business partner.
- IT obor, kterému se věnujeme, je odvětví, které jde rychle dopředu a prochází neustálými změnami a inovacemi, prozradíš, jak se s nimi ty sám i celá firma vypořádáváme?
To je velká pravda. Proto se snažíme dobu nedohánět, ale předbíhat. Nastavili jsme si interní systém, ve kterém pracujeme s inovacemi a jejich začleňováním do našeho portfolia. Jedná se trochu o hodinářskou práci, jelikož každou novinku musíme zavádět s ohledem na šíři portfolia velmi promyšleně a obezřetně. Technologii či služby důkladně testujeme a následně školíme a certifikujeme dedikované specialisty tak, abychom zákazníkovi předali dokonalý výsledek, který od nás očekává, včetně následné správy. V poslední době se velmi intenzivně věnujeme například otázkám kybernetické bezpečnosti či umělé inteligence. Poslední novinka, kterou jsme kupř. zavedli je služba Safe & Secure.
- Pro jaké zákazníky tu jsme? Specializujeme se na nějaký konkrétní okruh dle velikosti či zaměření?
S našimi službami primárně míříme na výrobní a průmyslové společnosti střední a velké velikosti. U tohoto typu společností dokážeme nejvíce uplatnit naše silné stránky, jelikož je pro ně často naprosto nezbytný bezvýpadkový provoz, business continuity, nakládání s daty a jejich bezpečnost, nastavení disaster recovery plánů, plánování strategie či bezvadné nastavení interních procesů. Z tohoto pohledu byla velmi významným krokem i loňská fúze se společností ALTEC, která se zaměřovala na stejný typ zákazníků, řešících podobné hodnoty a požadavky. Fúzí se velmi efektivně doplnilo portfolio poskytovaných služeb pro naše zákazníky i z pohledu dodávek ERP systémů či dokumentových služeb, čímž námi nabízené služby nabyly komplexnosti – dokážeme nabídnout projekty od strukturovaných kabeláží po dodávky sofistikovaného ERP systému. Mezi naše zákazníky ovšem patří i společnosti menší velikosti a různého zaměření.
- O většinu zákazníků se staráme dlouhodobě. Nastíníš, jak funguje náš zákaznický servis?
U našich zákazníků se snažíme o systematickou a dlouhodobou spolupráci. Jejich loajalita, které si velmi vážíme, je pro nás pozitivní zpětnou vazbou, že tato práce dává smysl. Díky možnosti spolupráce s velkými nadnárodními zákazníky a jejich požadavky na kvalitu dodávaných služeb jsme za spoustu let spolupráce vypilovali naše interní procesy do nejmenších detailů. Náš dispečink, který obsluhuje zákaznický Helpdesk a profesionální monitoring byl mnohokrát oceněn při pravidelném testování spokojenosti a pravidelné kontrole kvality poskytovaných služeb jak u managementu firem, tak u koncových uživatelů. Po zavedení služeb našeho Helpdesku u jednoho z našich významných korporátních zákazníků, vzrostla spokojenost s vyřizováním požadavků uživatelů z původních 53% na 95%. Ankety se zúčastnily stovky koncových uživatelů zákazníka.
- Celý svět prožívá následky tzv. „koronakrize“, ovlivnila nějak chod naší společnosti či služby zákazníkům? Jak jsme se vyrovnali se všemi změnami a restrikcemi, které s sebou tato náročná situace přinesla?
Je pravdou, že koronakrize mírně pozměnila naše návyky a způsoby práce a komunikace. Vnímám to jako školu, ze které ovšem můžeme vyjít obohaceni o nové možnosti. Museli jsme samozřejmě řešit i dílčí komplikace. Například při obsluze zákazníků a plnění SLA na Slovensku, kam byl v jednu dobu omezen vstup i pro naše techniky, jsme nastavili systém jejich dlouhodobějšího přesunu za hranice a předávání potřebných náhradních dílů v pohraničí. Na druhou stranu nás tato situace dovedla k rychlejšímu otevření tamní pobočky v Žilině, abychom byli zákazníkům snáze k dispozici. Veškeré služby se nám povedlo udržet v požadované kvalitě. Některé nové projekty byly odsunuty, jiné zrušeny, ovšem byly velmi úspěšně nahrazeny jinými, tudíž si dovolím konstatovat, že se nás kovidová situace naštěstí nijak závažně nedotkla. Navíc jsme období, kdy nebylo možno zákazníky navštěvovat osobně, využili k práci spojené s fúzí společností CDC Data a ALTEC.
- Plánujeme pro zákazníky nějaké novinky? Jakou vizi máš do budoucna?
Aktuálně pracujeme na několika inovativních projektech, které jsme už začali, popř. v nejbližší době začneme nabízet našim zákazníkům. Jedním z nich je zmíněná služba Safe & Secure, která souvisí s velmi ožehavým tématem kybernetické bezpečnosti – zjednodušeně jde o pravidelné penetrační testování a vyhodnocování kybernetických zranitelností. Dalšími projekty jsou zavedení inteligentní telefonní ústředny využívající technologii rozpoznávání hlasu, propojení IFS a MS Power BI, řešení pro vnitrofiremní komunikaci Intrexx, či napojení aplikace Signi sloužící pro elektronické podepisování dokumentů do M-Files.
- Prozradíš nám nějakou informaci ze zákulisí firmy, nebo informaci, kterou nikdo neví?
Zajímavá otázka. Mimo kolegy asi nikdo neví, že máme firemní kapelu. Jmenujeme se Ej-SíDíSí a vystupujeme zásadně pouze jednou ročně na firemním teambuildingu. Každý rok přidáme jeden nový song z vlastní tvorby. Dnes náš repertoár tvoří čtyři písně, tudíž předpokládám, že cca za 5 let budeme schopni vydat vlastní album 🙂
- Prozradíš mi na závěr něco o sobě, z tvého soukromého života? Kdo je Jirka Prokeš když svlékne pomyslné montérky CDC Data?
Především manžel a otec dvou dětí. Ty už ovšem ve svém pubertálním věku nevyžadují plnou pozornost, proto často vyměním pomyslné montérky za ty skutečné a kutím na domečku. Když budete mít někdy cestu do Mikulova, zastavte se u nás na pohárek, popř. naplánujte výlet s ubytováním v našem apartmánu v centru města. Tam se dozvíte, kdo je doopravdy Jirka Prokeš 🙂