Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle
ZJISTIT VÍCESOPO, s.r.o.
Intrexx společnosti poskytuje aktuální přehled nad výrobním procesem a stavu jeho plnění, čímž se zvýšila spolehlivost i produktivita celé výroby.
O společnosti
Společnost SOPO, s.r.o. se specializuje na navíjení a kompletní výrobu rotorů a statorů všech druhů elektromotorů. Vyrábí malé, střední i velké série rotorů a statorů. 90 % výroby tvoří export. Díky špičkovému technologickému vybavení a především vysoké odbornosti zaměstnanců může SOPO splnit jakékoli požadavky svých zákazníků v oblasti navíjení v té nejvyšší kvalitě, krátkých termínech a za výhodnou cenu.
Společnost SOPO je součástí KV Holdingu a.s. a generuje roční obrat cca 33 mil. EUR s meziročním nárůstem obratu cca 10 – 20 %. Výrobní střediska jsou v Modleticích u Prahy, Nebovidech u Kolína, Bystřici nad Pernštejnem a Jedovnicích u Blanska. Ústředí, prodej, nákup a centrální sklad jsou v nově vybudované centrále v Modleticích u Prahy.
„Intrexx nám poskytuje aktuální přehled nad výrobním procesem a stavu jeho plnění, čímž se zvýšila spolehlivost i produktivita celé výroby.“
SOPO, s.r.o.Case study
Popis situace před nasazením
Pro zvyšování produktivity a motivace zaměstnanců bylo třeba zavést online vizualizaci plnění výrobního plánu a dopad tohoto plnění do variabilní složky mzdy zaměstnanců. Do implementace řešení Intrexx dostávali zaměstnanci pouze měsíční vyhodnocení dat, které již nemohli ovlivnit, a zcela chyběl motivační prvek.
Implementace a ostrý provoz
Od prvotní myšlenky po finální odladění aplikace trvala Implementace 6 měsíců, včetně vyřešení všech problémů, které se v průběhu objevily. Největší komplikací bylo nastavení aplikace pro zpracování nestandardních situací a odchylek. Aplikace fungovala výborně pro 95 % výrobních zakázek, teprve s nestandardními přišla ta pravá výzva. A to právě proto, že oněch 5 % je hranice, kdy se hodnotí, zda plán byl splněn, či nikoli, a zda bude vyplacena variabilní složka mzdy. Bylo třeba ošetřit veškeré odchylky do detailů, aby byl plán vyhodnocen správně.
Řešení nemělo přímý vliv na realizaci výrobního procesu, ten byl již před nasazením řešení plánován, řízen pomocí aplikace IFS. Výrazného posunu bylo dosaženo ve vizualizaci získaných dat z odpisů operací v reálném čase. Možnost sledování plnění plánu online umožnila operativně reagovat na odchylky a celková produktivita výroby se zvýšila přibližně o 15 %.
Přínosy systému v praxi
Systém společnosti zajišťuje průběžný přehled o stavu plnění výrobního plánu, možnost okamžité reakce na nežádoucí vývoj, motivace zaměstnanců i managementu výrobního závodu. Díky tomu se zvýšila produktivita celého výrobního procesu až o 15 % a navýšily se o 10 % včasné dodávky směrem k zákazníkům, tzv OTD (z angl. On Time Delivery).
Hlavní výhody
- přehled o stavu výrobního plánu a jeho aktuálním plnění
- vyšší produktivita výroby až o 15 %
- spolehlivější dodávky zákazníkům OTD o cca 10 %
Plány do budoucna
V blízké budoucnosti společnost plánuje upgrade IFS aplikace na verzi IFS Cloud, což z aktuální verze 7.5 bude obrovský posun. Petr Přibyl k tomu dodává: „Chtěli bychom maximálně využít potenciálu verze IFS Cloud, minimalizovat customizace a jsme připraveni naše procesy standardizovat podle procesů v IFS, kde to bude možné.“
Nadále je v plánu některé specifické agendy či analýzy, zejména ty, které vyžadují napojení na datové zdroje mimo IFS, realizovat pomocí aplikací Intrexx, která se pro takováto řešení velmi osvědčila.