Webináře DMS Připravili jsme pro Vás sérii webinářů na téma - Pořádek ve firemních dokumentech, snadno a rychle
ZJISTIT VÍCEBONATRANS GROUP a.s.
Systém IFS zajišťuje přesnější přehled a kontrolu nad životním cyklem zakázek, čímž se výrazně zvýšil přístup k aktuálním informacím a zkvalitnily se služby poskytované zákazníkům.
O společnosti
BONATRANS GROUP a.s., největší evropský výrobce železničních dvojkolí, patří mezi přední světové firmy ve svém oboru. Své produkty exportuje do více než 80 zemí světa na 5 kontinentech. Firma vyvíjí, vyrábí a dodává široký sortiment jak dvojkolí, tak jeho části jako jsou kola, nápravy, kotouče a obruče pro všechny typy kolejových vozidel od rychlovlaků přes tramvaje po lokomotivy a nákladní vozy. BONATRANS datuje své kořeny do roku 1965, k založení závodu Železniční dvojkolí v rámci Železáren a drátoven Bohumín.
Zásadní krok ke svému dalšímu růstu společnost učinila začátkem roku 2014, kdy koupila významného německého konkurenta GHH-Radsatz, lídra v dodávkách výrobků i komplexních řešení pro nízkopodlažní tramvaje. V roce 2016 úspěšně zahájila dodávky dvojkolí z nového závodu v Indii a otevřela obchodní kancelář pro čínský trh. Pro BONATRANS v regionu Moravskoslezského kraje pracuje více než 1500 lidí. Tržby společnosti překračují 8 mld. Kč. BONATRANS vystupuje na trhu pod značkou GHH-BONATRANS, zahrnující i společnosti GHH-Radsatz, Bonatrans India a Bonatrans Asia.
Case study
Výběr a implementace systému
Hlavní důraz při výběru informačního systému byl kladen na možnost postupného pokrývání nejdůležitějších podnikových procesů, mezi které patří především oblast výroby, distribuce až po fakturaci. K základním požadavkům, které ovlivňují úspěšnost výrobní společnosti, bezesporu patří potřeba mít přehled o stavu obchodních a výrobních zakázek. IFS Aplikace se díky své komponentové architektuře, technologické vyspělosti a obsáhlé funkcionalitě pokrývající široké spektrum podnikových procesů, staly optimálním řešením pro záměr postupného pokrývání podnikových procesů aplikační funkcionalitou. Nemalá pozornost byla věnována i zárukám stability a perspektivy poskytovatele řešení a zkušenostem implementačního partnera.
Projekt implementace, byl zahájen v červnu 2002 a byl rozdělen do tří základních etap. Během první etapy došlo k realizaci výrobních a přímo navazujících logistických procesů nákupu, expedice a fakturace včetně podpory plánování výroby. Tyto procesy byly aplikačně pokryty vybranými moduly IFS s vazbou na stávající řešení pro oblast financí. Důležité pro tuto etapu bylo vyhodnocování informací o stavu zakázek, vytížení strojů a zaměstnanců a to se podařilo díky využití technologie čárových kódů zajišťujících efektivní a přesný sběr dat z výroby a logistiky. Cílem druhé etapy byla optimalizace implementací pokrytých procesů a optimalizace vypovídací schopnosti celého řešení, a to především v oblasti nastavení reportingových a analytických nástrojů. Třetí etapa pak byla zaměřena na řešení otázky údržby a to jak interní, tak externí. Interní údržba je zaměřena na optimalizaci nákladů a zajištění promítnutí stavu strojních zařízení do plánovacích procesů výroby. Externí údržba pak na kvalitní poskytování servisu zákazníkům a v důsledku toho zkvalitnění jim poskytovaných služeb.
Vývoj a současný stav
V roce 2013-2014 proběhl upgrade IFS na verzi 8. Pro společnost to znamenalo využití nejen technologicky inovovaného řešení včetně nového klientského prostředí aplikace, tak pokrytí dalších procesů. Hlavním rozšířením byla implementace modulu IFS Aplikace pro zpracování financí a účetnictví samozřejmě včetně provázání na již dříve používané moduly pro výrobu, logistiku a údržbu. Tím došlo k nasazení IFS pro řízení všech klíčových procesů společnosti. Zmínit však můžeme také úspěšné nasazení systému pro elektronické vytěžování faktur s následným schvalovacím workflow a implementaci modulu pro zpracování investičních projektů. Před další inovací systému IFS se rozšířilo celkové řešení o systém operativního řízení údržby. Tento projekt byl realizován ve spolupráci s externí firmou a opět zvýšil komplexnost pokrytí procesů společnosti BONATRANS.V současné době probíhá upgrade IFS na verzi 10, který by měl být dokončen na jaře 2023. Cílem projektu je vedle další technologické obnovy systému a implementace integrovaného CRM systému přímo v IFS aplikaci, rovněž revize a aktualizace využívaných procesů a dodaných programových i vlastních úprav systému. Nasazením nové verze dojde také ke sjednocení ERP informačního systému se sesterskou společností MS UTILITIES & SERVICES a.s.. která již IFS ve verzi 10 používá.
Hlavní přínosy
- Informační podpora pro zachování konkurenceschopnosti na evropském i světovém trhu
- Jednotná datová základna pro téměř všechny procesy společnosti
- Zkvalitnění služeb poskytovaných zákazníkům
- Přesné informace o stavu zakázek
- Pružné stanovení a následné dodržování dodacích termínů
- Jednotné a efektivnější procesy se sesterskou společností
„Systém IFS nám umožňuje zachovat naši konkurenceschopnost na trhu, přístup k aktuálním datům zásadních procesů společnosti a kvalitnější služby našim zákazníkům. Zároveň máme přesné informace o stavu zakázek a objednávek. Toto nám umožňuje pružně reagovat na požadavky zákazníka a dodávat produkt ve stanové kvalitě a termínu, což je pro náš podnik klíčové.“
BONATRANS GROUP a.s.